Monday, 27 April 2009

Rintihan seorang HAMBA kepada PENCIPTANYA...

hmm... nape la aku ni kan..
aku xtau ape yg bgolak di dlm hati dn perasaanku ni..
kdg2 aku rase diri aku ni hipokrit sgt..
kdg2 aku benci pd diri sendri..

i dont know why, but this things really gave me the feeling of CRAP upon everything..


but the truth is.. I'M LOST..
which road should i choose?
which path should i take??

I'M LOST.. AND I CANNOT SEE THE PATH IN FRONT EITHER...
it's so pathetic..

tapi aku rase Allah masih sygkn aku..
tp entah mengapa, aku sering membelakangiNya..
entah mengapa, hatiku terasa jauh daripadaNya..
Allah xpnh meninggalkanku, tp aku yg sering meninggalkannya..
Tuhan xpnh mbenciku, tp aku sendiri yg mbenci diriku keranaNya..

ya Allah, ampunilah hambaMu ini..
janganlah Kau sekali2 berpaling daripada hambaMu ini..
janganlah Kau sekali2 memalingkan hatiku dari hidayah dan petunjukMu..
janganlah Kau sekali2 membenciku..

ya Allah..
akulah hambaMu yg xpnh tau rasa bsyukur..
akulah hambaMu yg terjerumus dgn kemunafikan..
akulah hambaMu yg xpnh lupa utk berbuat kemungkaran..
akulah hambaMu ya Allah, yg sering terkeluar dari ajaran dan petunjukMu..
akulah hambaMu yg sering alpa.. leka.. dan sering terjerumus ke lembah kehinaan..
akulah hambaMu yg sering melupaiMu di saat kesenangan..
akulah hambaMu yg sentiasa meminta2 dariMu, namun sentiasa tlupa utk bterima kasih..

ya Allah.. akulah satu2nya hambaMu yg hina ini...
aku bmohon keampunan dariMu..
aku bmohon cahaya petunjukMu ke jalan yg lurus..
aku bmohon keredhaan dariMu, dunia dan akhirat..

ya Allah.. jgnlah Kau skali2 bputus asa thadapku..
kerana aku xkn sekali2 bputus asa thdpMu,
dlm mcari keredhaanMu di dunia dan d akhirat..

ya Allah.. redhailah kehidupanku di dunia ini..
aku bserah segalanya pada ketentuanMu..
sesungguhnya Kaulah yg Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani..

Amin...

No comments:

Post a Comment